ویرایش محتوا
دکتر افسانه زرگنج فرد

درباره ما

مجموعه زنان ، زایمان و نازائی دکتر زرگنج فرد

رسالت ما در مجموعه دکتر زرگنج فرد انجام تمامی خدمات زیبائی و درمانی زنان با حفظ استاندارد و اولویت سلامت مراجعین عزیز می باشد که در جهت تحقق این رسالت تیمی متشکل از پزشک متخصص ( دکتر افسانه زرگنج فرد ) و کادر مجرب با به کارگیری جدیدترین روش های علمی و به روز ترین دستگاه های پزشکی ، فعالیت خود را آغاز نموده است .
هدف ما زیبایی توام با حفظ سلامتی شماست …

با ما تماس بگیرید

شبکه های اجتماعی
ایا واژینیسموس مانع بارداری میشود

ایا واژینیسموس مانع بارداری میشود

اگر به دنبال پاسخی برای سوال ایا واژینیسموس مانع بارداری میشود هستید با ما همراه شوید.

امروزه طبق مطالعات مختلف مشخص شده است که برای بسیاری از افراد انجام رابطه جنسی، بسیار دردناک یا غیرممکن است. یکی از دلایل اصلی دردناک بودن رابطه جنسی، واژینیسموس است. واژینیسموس یک بیماری بسیار شایع است که می تواند تاثیر زیادی بر روی زنان، شریک زندگی و روابط آنها بگذارد.

جهت دریافت مشاوره در زمینه واژینیسموس با ما در تماس باشید.

02128111615

02122930161

ایا واژینیسموس مانع بارداری میشود
ایا واژینیسموس مانع بارداری میشود

با این حال برای برخی از زنان، هنگام تلاش برای نفوذ واژن، عضلات واژن شان به طور غیر ارادی یا مداوم منقبض می شود. به این حالت واژینیسموس می گویند که در مواردی مانع بارداری آنان می شود. با ما همراه شوید تا پاسخ ایا واژینیسموس مانع بارداری میشود را بیابید.

اینفوگرافیک واژینیسموس و بارداری

اینفوگرافیک واژینیسموس و بارداری
اینفوگرافیک واژینیسموس و بارداری

در ادامه به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

ایا واژینیسموس مانع بارداری میشود و باید اقدامات خاصی صورت بگیرد؟

دلایل واژینیسموس در دوران بارداری و زایمان چیست؟

ایا واژینیسموس مانع بارداری میشود و یا اینکه خلالی در زندگی شما ایجاد می کند؟

نکات موثر در رابطه با واژینیسموس و اقدام به بارداری

در حقیقت ممکن است گروهی از افراد تصور کنند که برای بارداری باید دخول صورت گیرد، اما این طور نیست. برای باردار شدن یک فرد لازم است که تنها اسپرم های یک مرد در زمان تخمک گذاری وارد واژن خانم شود تا این امر صورت گیرد.

برای پاسخ دادن به سوال ایا واژینیسموس مانع بارداری میشود باید بگوییم در مواردی دیده شده است زنان مبتلا به واژینیسموس طی بارداری و زایمان خود دچار مشکلاتی میشوند که باید با مراجعه به متخصص زنان این مشکل خود را برطرف کنند. در مواردی انقباضات می توانند از رابطه جنسی جلوگیری کرده یا آن را بسیار دردناک کنند. این می تواند شامل موارد زیر باشد:

واژینیسموس در تحریک جنسی اختلال ایجاد نمی کند، اما می تواند از نفوذ جلوگیری کند.

معاینه آرام لگن توسط پزشک، به طور معمول هیچ دلیلی را در بروز انقباضات نشان نمی دهد.

اختلالات جنسی ممکن است در مردان و زنان رخ دهد و معمولاً قابل درمان است، با این وجود، این اختلالات می تواند در روابط و کیفیت زندگی شما یا در حین بارداری و زایمان شما تداخل ایجاد کند.

پزشکان متخصص به طور قطع نمی دانند چه تعدادی از زنان به این بیماری مبتلا هستند، اما این وضعیت تا حدودی غیرعادی تلقی می شود.

انواع واژینیسموس

واژینیسموس به دو دسته اصلی تقسیم بندی می شود:

واژینیسموس اولیه: وقتی نفوذ در داخل واژن انجام نگیرد.

واژینیسموس ثانویه: هنگامی که یک بار نفوذ واژن حاصل شده، اما دیگر امکان پذیر نیست، به طور بالقوه به علت عواملی مانند جراحی زنان، ضربه یا پرتودرمانی این امر می تواند اتفاق بیفتد.

گروهی از زنان پس از یائسگی دچار عارضه واژینیسموس می شوند. وقتی سطح استروژن کاهش می یابد، کمبود قابلیت ارتجاعی واژن، رابطه را دردناک، استرس زا یا غیرممکن می کند.

انواع واژینیسموس
انواع واژینیسموس

این امر در دسته ای از افراد ممکن است منجر به واژینیسموس در گروهی از زنان شود. وجود واژینیسموس در دوران بارداری زنان مشکلاتی را به همراه دارد که از مهم ترین آن می توان به عدم معاینه لگن فرد توسط پزشک اشاره کرد، که انجام سونوگرافی برای این دسته از افراد وجود ندارد و باید حتما معاینات مکرر صورت گیرد تا به درستی درمان شوند.

دلایل واژینیسموس در دوران بارداری و زایمان

تنها سوالی که در این  زمینه وجود دارد سوال ایا واژینیسموس مانع بارداری میشود نیست  و حتی ممکن است این بیماری زایمان را تحت تاثیر قرار دهد. همواره دلایل مشخصی برای واژینیسموس در دوران بارداری و زایمان وجود ندارد. این عارضه می تواند به موارد مربوط شود:

دلایل واژینیسموس در دوران بارداری و زایمان
دلایل واژینیسموس در دوران بارداری و زایمان

برخورداری از سوءاستفاده جنسی یا ضربه روحی

رابطه جنسی سخت در گذشته

کمبود روابط عاطفی

برای تشخیص بیماری، پزشک به معاینه فیزیکی فرد می پردازد و در مورد علت بیماری و سابقه رابطه جنسی او سوالاتی را می پرسد.

این تاریخچه می تواند به نشانه های اصلی دلیل انقباض کمک کند. گاهی اوقات یکی از ترس های خانم های باردار مبتلا به واژینیسموس می تواند به این دلیل باشد که آیا امکان زایمان طبیعی برای آنان وجود دارد یا خیر که باید با مراجعه به پزشک زنان و زایمان این مشکل برطرف شود.

علائم واژینیسموس در دوران بارداری

سفت شدن غیر ارادی عضلات واژن، مشخصه اصلی بیماری واژینیسموس است، اما شدت آن در زنان باردار متفاوت است. در همه موارد، انقباض واژن، نفوذ را دشوار یا غیرممکن می کند.

واژینیسموس می تواند علایم متفاوتی از قبیل ترس از نفوذ به واژن و کاهش میل جنسی را داشته باشد.

زنانی که به واژینیسموس مبتلا هستند، معمولاً هنگام ورود هر عامل خارجی به واژن خود، احساساتی از قبیل، سوزش یا خارش را تجربه می کنند.

اگر به این عارضه مبتلا هستید، این طور نیست که به طور کلی از فعالیت های جنسی خود لذت کافی را نبرید. زنانی که به این بیماری مبتلا هستند، هنوز هم می توانند لذت جنسی را احساس کنند و ارگاسم کنند. بسیاری از فعالیت های جنسی شامل نفوذ نیستند، از جمله:

  • رابطه جنسی دهانی
  • ماساژ
  • خودارضایی

پیشنهاد می کنیم از پست درمان واژینیسموس با تزریق بوتاکس دیدن کنید.

تشخیص واژینیسموس در حین بارداری

تشخیص واژینیسموس در حین بارداری معمولاً با توصیف علائم شما آغاز می شود. پزشک شما احتمالاً می پرسد:

وقتی برای اولین بار متوجه این مشکل شدید، چه احساسی داشتید

چند بار برایتان اتفاق افتاد

تشخیص واژینیسموس در حین بارداری
تشخیص واژینیسموس در حین بارداری

آیا غیر ارادی بودن انقباضات عضلات واژن خود را حس کردید؟

معمولا، پزشک ممکن است در مورد رابطه جنسی شما سوالاتی کند، که این نیازمند سوالاتی از قبیل اینکه آیا تا به حال سوء استفاده جنسی را تجربه کرده اید، باشد.

به طور کلی، تشخیص و درمان واژینیسموس در زایمان و بارداری، نیاز به معاینه لگن دارد.

عصبی بودن یا ترس از معاینه لگن در خانم های واژینیسموس معمول است. اگر پزشک شما معاینه لگن را توصیه می کند، می توانید در مورد روش های راحت معاینه از پزشک خود راهنمایی بخواهید.

هنگامی که یک پزشک به واژینیسموس مشکوک میشود، آنها به طور کلی معاینه را تا جایی که می توانند با ملایمت انجام می دهند. آنها ممکن است پیشنهاد کنند که برای سهولت در نفوذ، به دست یا وسایل پزشکی آنها به داخل واژن کمک کنید. بهتر است از پزشک خود بخواهید که برای تشخیص این بیماری، شما را آگاه کند. در طول معاینه، پزشک سعی در تشخیص عفونت یا زخم دارد.

گزینه های درمان واژینیسموس

واژینیسموس نوعی اختلال قابل درمان است. درمان می تواند از قبیل، آموزش، مشاوره و تمرین با افراد باشد. با استفاده از راهکارهای مناسب می توانید این اختلال را در خود درمان کنید و در دوران بارداری و یا حتی زایمان، با خیالی آسوده با این مشکل کنار بیایید.

جنس درمانی و مشاوره

آموزش، می تواند شامل شناخت آناتومی و آنچه در هنگام تحریک جنسی و نزدیکی اتفاق می افتد، باشد. همچنین در مورد عضلات درگیر در واژینیسموس اطلاعات کسب خواهید کرد. این می تواند به شما کمک کند تا نحوه کار اعضای بدن و واکنش بدن را درک کنید. راهنمایی با یک مشاور متخصص در زمینه اختلالات عملکرد جنسی ممکن است برای شما سودمند باشد.

تکنیک های ریلکس سازی و حفظ آرامش ممکن است باعث حفظ خونسردی شما شود و به شما کمک کنند تا در هنگام رابطه بتوانید آرامش بیشتری داشته باشید.

گشاد کننده های واژن

پزشک یا مشاور شما ممکن است آموزش درست استفاده از گشاد کننده های واژن را توصیه کند. گشادکننده های مناسب را در داخل واژن خود قرار دهید. این عوامل به کشش و انعطاف پذیری عضلات واژن کمک می کند.

برای افزایش صمیمیت در رابطه، از شریک زندگی خود کمک بخواهید که گشادکننده ها را وارد کند. پس از گذراندن دوره درمان با گشادکننده ها، شما و همسرتان می توانید دوباره رابطه خود را برقرار کنید.

فیزیوتراپی

اگر به سختی می توانید از گشادکننده استفاده کنید، به یک متخصص طب فیزیکی متخصص در ناحیه انتهایی لگن مراجعه کنید آنها می توانند به شما کمک کنند.

زندگی با واژینیسموس و بارداری

اختلال عملکرد جنسی می تواند روابط زناشویی افراد را تحت تاثیر قرار دهد. درمان به موقع می تواند در حفظ یک رابطه یا ازدواج بسیار مهم باشد و در مواردی در بهبود زایمان و بارداری سالم به شما کمک کند. لازم است که بدانید هیچ چیز برای شرمندگی و خجالت شما وجود ندارد. صحبت با شریک جنسی خود در مورد رابطه جنسی ممکن است به شما در حفظ آرامش بیشتر کمک کند.

پزشک یا درمانگر شما می تواند راه های غلبه بر واژینیسموس در بارداری را به شما ارائه دهد. بسیاری از افراد بهبود می یابند و به رابطه جنسی خود ادامه می دهند. برنامه ریزی جلسات درمانی با یک متخصص جنس درمانی، ممکن است مفید باشد.

رابطه جنسی دردناک

تحقیقات استرالیایی نشان می دهد حدود 20٪ از زنان و 2٪ از مردان رابطه جنسی دردناکی را تجربه می کنند.  یک مطالعه اخیر، که هنوز منتشر نشده است، نشان داد که در سال 2019 57٪ از بیماران زن که در کلینیک پزشکی و درمانی جنسی حضور داشتند، به دلیل رابطه جنسی دردناک شرکت کردند. 60٪ آنها واژینیسموس داشتند.

برخی از خانم ها از اولین باری که می خواهند چیزی را در واژن خود قرار دهند دچار ترس، دشواری یا درد می شوند و به جای بهتر شدن، ممکن است با گذشت زمان بدتر شود. این “واژینیسموس اولیه” نامیده می شود. سایرین ممکن است سال ها خوب باشند و در تاریخی دیگر دچار درد شوند. این “واژینیسموس ثانویه” است.

واژینیسموس می تواند خفیف، متوسط یا شدید باشد. درد اغلب به صورت سوزش، گرفتگی یا احساس گرفتگی توصیف می شود و برای بعضی ها هیچ چیز نمی تواند وارد واژن شود.

مبتلایان آن را مانند برخورد به دیوار آجری توصیف می کنند. در حقیقت بهترین راه برای مقابله با واژینیسموس، قبل از بارداری می باشد که این امر موجب می شود سفتی لگن در خانم ها کاهش یابد و رابطه جنسی برای آنان به راحتی صورت گیرد.

رابطه جنسی دردناک
رابطه جنسی دردناک

تاثیر واژینیسموس در دوران بارداری

مبتلایان به واژینیسموس، می توانند به نوعی احساس خجالت را داشته باشند. این عارضه می تواند به طور قابل توجهی بر عزت نفس و اعتماد به نفس افراد تأثیر بگذارد و منجر به اضطراب یا افسردگی آنان شود . مبتلایان به واژینیسموس ممکن است از ارتباط جنسی با همسر خود خودداری کنند،

زیرا این یک احساس بسیار دردناک برای آنان است و در برخی موارد ممکن است از اقدام به بارداری خودداری کنند. آنها همچنین ممکن است از هرگونه صمیمیت جلوگیری کنند زیرا ممکن است منجر به “رابطه جنسی دردناک” شود. این می تواند به طور قابل توجهی بر روابط تأثیر بگذارد و منجر به فاصله و درگیری بین زوجین شود.

تاثیر واژینیسموس در دوران بارداری
تاثیر واژینیسموس در دوران بارداری

زنان مبتلا به واژینیسموس ممکن است از هرگونه صمیمیت جلوگیری کنند، زیرا ممکن است منجر به رابطه جنسی دردناک شود. این می تواند به طور قابل توجهی بر روابط منجر به فاصله و درگیری تأثیر بگذارد.

همچنین می تواند افراد مجرد را از ایجاد روابط منع کند که در اینگونه موارد پزشکان توصیه می کنند تا حد ممکن قبل از اقدام به بارداری، این مشکل را درمان کنند تا بارداری سالمی را تجربه کنند.

علل

وقتی صحبت از رابطه جنسی می شود، نمی توانید ذهن و بدن را از هم جدا کنید. واژینیسموس نیز از این قاعده مستثنی نیست. علل اساسی بسیار متغیر است و اغلب تحت تأثیر عوامل متعددی قرار دارد. گاهی اوقات هیچ دلیل واضحی وجود ندارد، اما عوامل رایج در ایجاد واژینیسموس اولیه حتی در دوران بارداری عبارتند از:

ترس یا اضطراب:

در مورد درد، بارداری یا عفونت های مقاربتی، اضطراب عمومی یا سایر اختلالات اضطرابی نیز می تواند باعث ایجاد درد در  واژن شود و حتی بارداری و زایمان را تحت تاثیر قرار دهد.

رابطه غیرمجاز :

داشتن رابطه جنسی در شرایطی که واقعاً نمی خواهید

سابقه سوءاستفاده:

سابقه ضربه یا سوء استفاده جسمی، عاطفی یا جنسی

انتظارات غیر واقعی از رابطه جنسی منجر به ترس می شود.

واژینیسموس از نوع ثانویه می تواند از طریق هر یک از موارد زیر منجر به رابطه جنسی دردناک شود، مانند:

مشکلات زنان و زایمان:

مانند آندومتریوز، سرطان زنان (یا پستان) و درمان آن یا جراحی لگن

بارداری:

واژینیسموس می تواند بعد از بارداری، زایمان اتفاق بیفتد، لذا باید افراد تحت درمان پزشک متخصص باشند.

واژینیسموس معمولاً با گرفتن شرح حال دقیق و بررسی اینکه چه عواملی می توانند باعث ایجاد آن شوند ، قابل تشخیص است. معاینه فیزیکی برای هر کسی که رابطه جنسی دردناکی را تجربه می کند مهم است.

کسانی که احتمال ابتلا به واژینیسموس در بارداری را دارند، باید در ابتدا از پزشک عمومی، متخصص زنان، فیزیوتراپ های کف لگن، متخصصین جنسی یا روان درمانگرانی که تجربه این بیماری را دارند، کمک بگیرند.

سخن پایانی

در حقیقت خانم ها برای شناخت و بیان نیازها و خواسته های خودشان، باید آگاهی درستی کسب کنند تا بتوانند در حین مواجه با مشکلات، آمادگی بهتری داشته باشند.

اگرچه زنان می توانند به هر طریقی که تمایل دارند رابطه جنسی خود را ادامه دهند، اما بسیار مهم است که در حین بارداری و ابتلا به واژینیسموس با پزشک خود مشورت کنند تا بتوانند زایمانی راحت تر را تجربه کنند و در ادامه رابطه جنسی آنان هم بهبود یابد. در این مقاله سعی کردیم به سوال ایا واژینیسموس مانع بارداری میشود پاسخ دهیم.

از اینکه تا پایان مقاله ایا واژینیسموس مانع بارداری میشود با ما همراه بودید متشکریم.

کانال آپارات کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد متخصص زنان ، زایمان و نازایی

ارسال دیدگاه

مشاوره رایگان ( از ساعت 9 الی 20 )

رسالت ما در مجموعه دکتر زرگنج فرد انجام خدمات درمانی زنان با حفظ استاندارد و اولویت سلامت مراجعین عزیز می باشد که در جهت تحقق این رسالت تیمی متشکل از پزشکان و متخصصین و کادر مجرب با به کارگیری جدیدترین روش های علمی ، فعالیت خود را آغاز نموده است . هدف دکتر زرگنج فرد، حفظ سلامتی مراجعان در عین تامین خواست ایشان برای نیل به حداکثر طراوت و شادابی است.

روزهای کاری

شنبه - پنجشنبه : 20.30 - 09.00
جمعه و ایام تعطیل : فقط با هماهنگی قبلی
خانه
حساب کاربری
خدمات
جستجو