ویرایش محتوا
دکتر افسانه زرگنج فرد

درباره ما

مجموعه زنان ، زایمان و نازائی دکتر زرگنج فرد

رسالت ما در مجموعه دکتر زرگنج فرد انجام تمامی خدمات زیبائی و درمانی زنان با حفظ استاندارد و اولویت سلامت مراجعین عزیز می باشد که در جهت تحقق این رسالت تیمی متشکل از پزشک متخصص ( دکتر افسانه زرگنج فرد ) و کادر مجرب با به کارگیری جدیدترین روش های علمی و به روز ترین دستگاه های پزشکی ، فعالیت خود را آغاز نموده است .
هدف ما زیبایی توام با حفظ سلامتی شماست …

با ما تماس بگیرید

شبکه های اجتماعی
تایتنینگ واژینال چیست

تایتنینگ واژینال چیست

هدف این مقاله پاسخ به این پرسش است که تایتنینگ واژینال چیست این جراحی زیبایی که به منظور جوانسازی ناحیه واژن انجام می شود باعث درمان افتادگی و شل شدگی این ناحیه در اثر افزایش سن، ژنتیک و… می شود. اگر قصد انجام این عمل را دارید با مقاله تایتنینگ واژینال چیست جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه همراه باشید.

جهت دریافت مشاوره اولیه رایگان و رفع ابهامات خود در زمینه تایتینگ واژینال با ما درتماس باشید.

02128111615

02122930161

تایتنینگ واژینال چیست
تایتنینگ واژینال چیست
  • تایتنینگ واژینال چیست؟
  • تایتنینگ واژینال به چه دلایلی انجام می شود؟
  • فرآیند انجام جراحی تایتنینگ واژینال چیست؟
  • آیا تایتنینگ واژینال نیاز به مراقبت های خاصی دارد؟

تایتنینگ واژینال چیست؟

هنگامی که در گذشته صحبت از جراحی زیبایی می شد، تصور عمومی جراحی هایی که در صورت انجام می شدند بود، در حالیکه جراحی زیبایی در تمام قسمت های بدن قابل انجام می باشد که یکی از این قسمت ها در زنان واژن است. این ناحیه به دلایل مختلف ممکن است نیاز به جراحی زیبایی داشته باشد، به عنوان مثال به دلیل بزرگی و تورم لابیا به لابیاپلاستی یا به دلیل گستردگی بیش از حد به جراحی هایی نظیر تایتنینگ واژینال.

واژن و گستردگی آن

واژن یا اندام جنسی زنانه، عضله ای است به اندازه 8 تا 10 سانت، عضله واژن حالت کششی دارد و این اندازه در اثر کشیدگی به بیشترین حد رسیده و در حالت عادی اندازه کمتری دارد. واژن، محل اصلی خروج ادرار، عادت ماهیانه و همچنین اندام جنسی زنانه است. این اندام با افزایش سن خاصیت کششی خود را از دست می دهد، همچنین به دلیل مسائل مختلفی مانند زایمان های طبیعی پی در پی و… ممکن است دچار گستردگی شده و در اصطلاح گشاد شود.

تایتنینگ واژینال

برای حل مشکل گستردگی و گشاد شدن واژن روش های مختلفی وجود دارد، یکی از موثرترین راهکارها که امروزه برای حل این مشکل مورد استفاده قرار می گیرد تایتنینگ واژینال است. این روش که نوعی از جراحی ای زیبایی است کمک می کند که واژن به اندازه طبیعی خود بازگردد و گستردگی آن برطرف شود.

تایتنینگ واژینال
تایتنینگ واژینال

تایتنینگ واژینال به چه دلایلی انجام می شود؟

همان طور که گفته شد برای درمان گشادی واژن، تایتنینگ واژینال یک روش مناسب است. مشکل گشادی واژینال دلایل زیادی دارد اما در برخی افراد این مشکل یک اختلال مادرزادی است که باید از سنین پایین برای درمان آن اقدام کرد. مشکلات و اختلالاتی که گشادی واژن برای فرد اینجاد می کنند اصلی ترین دلیل انجام تایتنینگ واژینال می باشد.

کاهش اعتماد به نفس

اولین مشکل گشادی واژن کاهش اعتماد به نفس است. این مسئله در طولانی مدت موجب نارضایتی فرد در رابطه جنسی می شود و حتی ممکن است از سمت شریک جنسی خود نیز سرزنش شود که این عامل اعتماد به نفس فرد را به شدت کاهش می دهد. برای افرادی با این شرایط انجام تایتنینگ واژینال به جهت بازگشت روحیه مناسب الزامی می باشد.

پیشنهاد می کنیم از پست فیلم عمل تایتنینگ دیدن کنید.

اختلال در رابطه جنسی

اختلالات رابطه جنسی به دلیل گشادی واژن تنها نارضایتی از رابطه نیست. هنگامی که این گشادی افزایش پیدا کند لذت بردن از رابطه کم می شود، در این شرایط ارگاسم با مشکل مواجه شده و فرد ممکن است دچار درد در این ناحیه نیز شود.

بی اختیاری ادرار

از دیگر دلایلی که فرد نیاز به تایتنینگ واژینال پیدا می کند بی اختیاری ادرار است. در بخش قبل گفته شد که واژن محل اصلی مجاری ادراری است به همین دلیل هر اختلال و مشکل در آن، ادرار فرد را نیز با مشکل مواجه می کند. بی اختیاری در کنترل ادرار و ریزش ناگهانی از مشکلاتی است که گشادی واژن به همراه دارد.

خشکی واژن

واژن دارای هورمون هایی است که با ساخت ترشحات واژن، از خشکی آن جلوگیری کرده و سلولهای عفونی را نابود می کنند. زمانی که فرد دچار اختلال گستردگی واژن می شود، این ترشحات کافی نبوده و خشکی واژن اتفاق می افتد که ممکن است حتی عفونت فرد را نیز منجر شود.

خشکی واژن
خشکی واژن

فرآیند انجام جراحی تایتنینگ واژینال چیست؟

در ادامه پاسخ به سوال تایتنینگ واژینال چیست، در مورد فرآیندی که این جراحی به طور معمول طی می کند توضیحاتی را ارائه می کنیم.

فرآیند جراحی تایتنینگ واژینال

همانند تمام جراحی ها، تایتنینگ واژینال نیز نیاز به بی حسی موضعی دارد. البته در برخی افراد ممکن است این عمل با بیهوشی نیز انجام شود اما بیهوشی جزئی و خفیف بوده و چون نهایت زمان عمل یک ساعت است بیمار به طور عمیق بیهوش نمی شود.

بعد از بیهوشی بسته به روش انتخابی، جراح 2-3 سانتی متر از طول و تا 4 سانتی متر از عرض واژن را کاهش می دهد. انتخاب این میزان به بافت واژن بستگی دارد.

همچنین وضعیت فرد از نظر سن، تعداد زایمان ها، ژنتیک و نوع پوست و… نیز در اندازه ای که طی جراحی تنگ می شود موثر می باشد. بعد از انجام جراحی و ریکاوری بیمار می تواند همان روز ترخیص شود چون این عمل بدون درد و مشکلات بعدی انجام می شود.

فرآیند جراحی تایتنینگ واژینال
فرآیند جراحی تایتنینگ واژینال

آیا تایتنینگ واژینال نیاز به مراقبت های خاصی دارد؟

تایتنینگ واژینال یک جراحی است و تمام عمل های جراحی نیاز به مراقبت هایی قبل و بعد از انجام عمل دارند تا بهترین نتیجه حاصل شده و فرد بدون هیچ مشکلی دوران نقاهت را سپری کند. در مورد تایتنینگ واژینال نیز معمولا پزشک در معاینات اولیه مراقبت های قبل و بعد از عمل را برای بیمار شرح می دهد تا اقدامات به موقع انجام شده و از هرگونه مشکلی جلوگیری شود.

مراقبت های جراحی تایتنینگ واژینال

یکی از دغدغه ها بعد از تایتنینگ واژینال، بازگشت به زندگی عادی و مشکلاتی است که این جراحی در روال عادی زندگی اینجاد می کند. فعالیتهای روزمره 72 ساعت بعد از جراحی قابل انجام هستند اما مراقبت های بهداشتی برای جلوگیری از عفونت و… تا زمان توصیه شده توسط پزشک الزامی هستند.

همچنین می توان یک روز بعد از جراحی استحمام کرد و از این نظر مانعی برای فرد وجود ندارد. تا به حال مشکل به خصوصی بعد از این جراحی گزارش نشده است با این حال به دلیل فرآیند جراحی درد و تورم در ناحیه جراحی طبیعی است که معمولا خفیف بوده و با دارو تسکین می یابد.

مراقبت های جراحی تایتنینگ واژینال
مراقبت های جراحی تایتنینگ واژینال

رابطه جنسی بعد از تایتنینگ واژینال حداقل 40 روز بعد از عمل و با تایید پزشک قابل انجام است و چون بعد از این عمل مراقبت های بهداشتی باید به طور دقیق انجام شوند بهترین زمان برای انجام، 3 روز بعد از عادت ماهیانه است.

 در صورتی که ساختار واژن حالت افتادگی و شل شدگی داشته باشد، چه مشکلاتی در خانم‌ها به وجود می‌آید؟

برای اینکه بدانید در صورتی که ساختار واژن حالت افتادگی و شل شدگی داشته باشد، چه مشکلاتی در خانم‌ها به وجود می‌آید با ما تماس بگیرید.

02122930161

کانال آپارات کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد متخصص زنان ، زایمان و نازایی

 

ارسال دیدگاه

مشاوره رایگان ( از ساعت 9 الی 20 )

رسالت ما در مجموعه دکتر زرگنج فرد انجام خدمات درمانی زنان با حفظ استاندارد و اولویت سلامت مراجعین عزیز می باشد که در جهت تحقق این رسالت تیمی متشکل از پزشکان و متخصصین و کادر مجرب با به کارگیری جدیدترین روش های علمی ، فعالیت خود را آغاز نموده است . هدف دکتر زرگنج فرد، حفظ سلامتی مراجعان در عین تامین خواست ایشان برای نیل به حداکثر طراوت و شادابی است.

روزهای کاری

شنبه - پنجشنبه : 20.30 - 09.00
جمعه و ایام تعطیل : فقط با هماهنگی قبلی
خانه
حساب کاربری
خدمات
جستجو