ویرایش محتوا
دکتر افسانه زرگنج فرد

درباره ما

مجموعه زنان ، زایمان و نازائی دکتر زرگنج فرد

رسالت ما در مجموعه دکتر زرگنج فرد انجام تمامی خدمات زیبائی و درمانی زنان با حفظ استاندارد و اولویت سلامت مراجعین عزیز می باشد که در جهت تحقق این رسالت تیمی متشکل از پزشک متخصص ( دکتر افسانه زرگنج فرد ) و کادر مجرب با به کارگیری جدیدترین روش های علمی و به روز ترین دستگاه های پزشکی ، فعالیت خود را آغاز نموده است .
هدف ما زیبایی توام با حفظ سلامتی شماست …

با ما تماس بگیرید

شبکه های اجتماعی
درمان واژینیسموس با دیلاتور

درمان واژینیسموس با دیلاتور

در این مقاله به موضوع درمان واژینیسموس با دیلاتور می پردازیم. تا انتهای این مطلب کاربدی، همراه شما هستیم.

جهت دریافت مشاوره در زمینه درمان واژینسموس یا ابتلا یا عدم ابتلا همین الان با کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد در تماس باشید.

02128111615

02122930161

بیماری ها و مشکلات زیادی می تواند برای دستگاه تناسلی زنان اتفاق بیافتد. این بیماری ها می توانند بر روی زندگی افراد، تاثیر زیانباری بگذارند و همچنین با ایجاد درد و ناراحتی، آرامش را از زندگی دور می کند.

درمان واژینیسموس با دیلاتور
درمان واژینیسموس با دیلاتور

بیماری واژینیسموس یکی از بیماری هایی است که می تواند برای زنان پیش بیاید و رابطه شان را تلخ کند و لذت را از بین ببرد. در این مقاله به معرفی بیماری واژینیسموس و درمان آن پرداخته شده است. همچنین کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد به عنوان بهترین کلینیک تخصصی در این زمینه، معرفی می شود.

اینفوگرافیک درمان واژینیسموس با دیلاتور

اینفوگرافیک درمان واژینیسموس با دیلاتور
اینفوگرافیک درمان واژینیسموس با دیلاتور
در ادامه نوشتار درمان واژینیسموس با دیلاتور، مطالب زیر را بررسی می کنیم:

1- بیماری واژینیسموس چیست؟

2- واژینیسموس چه پیامدهایی بر روی زندگی فرد می گذارد؟

3- واژینیسموس چه علائمی دارد؟

4- دیلاتور چه وسیله ای می باشد؟

5- درمان واژینیسموس با دیلاتور چگونه انجام می پذیرد؟

6- جمع بندی

 

بیماری واژینیسموس چیست؟

واژینیسموس عارضه ای می باشد که فرد مبتلا به آن، در هنگام رابطه جنسی دچار درد بیش از اندازه می شود و نمی تواند رابطه را ادامه بدهد. به دلیل این درد و این بیماری، فرد از رابطه می ترسد و از انجام آن پرهیز می کند. نام دیگر این بیماری، واژینیسم می باشد. واژینیسم اصطلاحی پزشکی است.

در این بیماری، واژن دچار انقباضات و فشردگی هایی غیر طبیعی و غیر ارادی می شود که در هنگام دخول، باعث می شود که فرد دچار درد بی اندازه ای شده و از داشتن رابطه جنسی بترسد.

بیماری واژینیسموس چیست؟
بیماری واژینیسموس چیست؟

البته باید عنوان کرد که این بیماری قابل درمان است و می توان با مراجعه به کلینیک ها و پزشکان متخصص، بیماری را از لحاظ روانی و جسمی درمان نمود.

باید گفت که زر کلینیک، بهترین مرکز درمان واژینیسموس می باشد که بهترین و با کیفیت ترین خدمات را به بیماران ارائه می دهد. در زر کلینیک؛ با درمان کامل بیماری، شادی را به زندگی زوجین بر می گردانند و امکان دوباره داشتن رابطه جنسی را برای افراد فراهم می کنند.

واژینیسموس چه پیامدهایی بر روی زندگی فرد می گذارد؟

این بیماری باعث درد بسیار و ناراحتی فراوان می شود. فرد مبتلا به این بیماری نسبت به خود عصبانی می شود و اعتماد به نفسش را از دست می دهد. همچنین باعث ترس بسیار فرد از رابطه جنسی می شود که این موضوع به زندگی زناشویی افراد صدمه می زند و باعث به وجود آمدن تنش هایی بین زوجین می شود.

نکته ی حائز اهمیت در این شرایط این است که مرد، کنار همسر خود بماند و از ایجاد مشکلات دوری کند و همه چیز را به بیماری همسرش مرتبط نسازد. سپس باید با همراهی همسرش به درمان این بیماری اقدام بنمایند و دوباره به زندگی عادی خود باز گردند. باید توجه داشت که فرد در اتفاق افتادن این بیماری هیچ نقشی داشته است و او مقصر نیست.

بیماری واژینیسموس همچنین از بارداری فرد جلوگیری می کند. در این افراد حتی امکان معاینه نیز وجود ندارد. زیرا هر گونه معاینه ی رحم و لگن برای این افراد بسیار دردناک و معمولا غیر ممکن و غیر قابل تحمل است.  برای درمان واژینیسموس، چندین راه وجود دارد که در ادامه به یکی از  آن ها پرداخته شده است.

در صورت مراجعه به پزشک متخصص باید پزشکی را انتخاب کرد که در این زمینه تخصص کافی و مفید داشته باشد تا آسیب بیشتری نزند. زر کلینیک، بهترین مرکز درمان واژینیسموس می باشد که می تواند آسان ترین و بهترین درمان را برای شما انجام بدهد و بیماری شما را کاملا درمان کرده و زندگی شما را مثل گذشته پر از نشاط بکند.

 واژینیسموس چه علائمی دارد؟

این بیماری نیز همانند هر بیماری دیگری علائم و نشانه هایی دارد. این علائم در زنان مختلف، با یکدیگر تفاوت دارند. یکی از اصلی ترین نشانه های این بیماری، انقباض غیر ارادی واژن می باشد که بدون خواست فرد انجام می پذیرد

در این حالت، دخول به واژن و داشتن رابطه جنسی بسیار سخت و درد آسا می شود و بسیاری از زنان از داشتن رابطه جنسی به دلیل این اتفاق می ترسند و آن را انجام نمی دهند.  به عبارت دیگر؛ زن می تواند از معاشقه و پیش نوازی قبل از دخول، لذت کافی را ببرد اما در هنگام دخول، به دلیل انقباضات واژن، دچار درد می شود و انجام دخول غیر ممکن است.

 واژینیسموس چه علائمی دارد؟
واژینیسموس چه علائمی دارد؟

دیلاتور چه وسیله ای می باشد؟

استفاده از دیلاتور، یکی از راه های درمان بیماری واژینیسموس می باشد. دیلاتورها وسیله هایی از جنس سیلیکون می باشند که کاربرد آن ها باز کردن و گشاد کردن مجراهای بدن می باشد. از دیلاتور در جراحی و درمان بعضی از بیماری ها مانند واژینیسموس استفاده می شود. همچنین از دیلاتور برای از بین بردن انسدادها استفاده می شود.

برای پیشگیری از بروز آمبولی نیز از دیلاتور استفاده می شود. دیلاتورها در اندازه های مختلف وجود دارند. قطر آن ها بستگی به محلی دارد که قرار است دیلاتور در آنجا استفاده شود. همچنین برای هر قسمت خاص از بدن، از یک دیلاتور مخصوص استفاده می شود.

در درمان واژینیسموس با دیلاتور، از این وسیله استفاده می شود تا دهانه واژن را گشاد تر کرده و از انقباضات آن جلوگیری کنند.  دیلاتورهای مخصوص واژن که برای درمان واژینیسموس استفاده می شوند، اندازه و قطرهای مختلفی دارند.

همچنین باید اشاره کرد که درمان واژینیسموس با دیلاتور، کاری زمانبر است که بسیاری از افراد، در نیمه ی درمان منصرف شده و به درمان های تخصصی تر رو می آورند. همچنین ممکن است در نهایت، نتیجه بخش نبوده و مشکل را حل نکند. برای درمان های تخصصی تر باید به پزشک متخصص مراجعه کرد.

مرکز درمانی زر کلینیک، بهترین مرکز درمان واژینیسموس می باشد که دارای مجرب ترین کادر درمانی و متخصص ترین کارکنان است که بهترین و مفیدترین خدمات را ارائه می دهند و می توانند در کوتاه ترین زمان ممکن، بیماری واژینیسموس را درمان کرده و از بروز مجدد آن جلو گیری کنند.

دیلاتور چه وسیله ای می باشد؟
دیلاتور چه وسیله ای می باشد؟

درمان واژینیسموس با دیلاتور چگونه انجام می پذیرد؟

زننان مبتلا به واژینیسموس، از دخول هراس دارند. زیرا این کار درد طاقت فرسایی را برای آنان به همراه دارد. واژن این زنان به دلیل انقباضات غیر ارادی، اجازه ی دخول را نمی دهد و در برابر دخول از خود مقاومت نشان می دهد. برای باز کردن دهانه واژن و از بین بردن این انقباضات و ترس زنان از دخول، از دیلاتور استفاده می شود.

در درمان این بیماری، ابتدا باید از کوچک ترین سایز این وسیله استفاده کرد تا درد به حداقل برسد. سپس بعد از احساس راحتی با کوچک ترین سایز، نوبت به سایزهای بعدی و بزرگ تر می رسد.

درمان واژینیسموس با دیلاتور چگونه انجام می پذیرد؟
درمان واژینیسموس با دیلاتور چگونه انجام می پذیرد؟

بعد از مدتی، دهانه واژن گشاد تر شده و دخول دیلاتورهای بزرگ تر به آن راحت تر و کم درد تر می شود. رفته رفته، واژن مقاومت کم تری نسبت به دیلاتور نشان می دهد و به دخول عادت می کند. در نهایت؛ از بزرگ ترین دیلاتور استفاده می شود که دهانه واژن به اندازه کافی گشاد شده است تا در هنگام دخول درد نگیرد.

استفاده از دیلاتور، ساده است و می توان به تنهایی و یا با کمک همسر از آن استفاده کرد

استفاده از دیلاتور، ساده است و می توان به تنهایی و یا با کمک همسر از آن استفاده کرد. برای انجام این کار، استفاده از لوبریکانت ضروری است. لوبریکانت ژل مخصوصی است که برای روان تر کردن دخول استفاده می شود. مقدار استفاده از این ژل باید به گونه ای باشد تا دهانه واژن کاملا مرطوب گردد و برای دخول در آماده ترین وضعیت باشد تا فرد، کم ترین درد را احساس بکند.

البته لازم به ذکر است که مقدار لوبریکانت نباید از حد معمول فراتر برود، زیرا باعث می شود تا دیلاتور لیز بخورد و به صورت ناگهانی وارد واژن بشود که به دلیل انقباضات واژن، درد غیر قابل تحملی را به فرد می دهد و ممکن است تا روزها و یا هفته ها، این درد همراه فرد باشد و زندگی بیمار را مختل بسازد.

برای این کار باید در یک مکان آرام و بدون سر و صدا و مزاحمت های اضافی انجام گیرد. ابتدا پاها را از هم باز کنید. قرار داشتن در مکانی آرام بخش و بدون استرس، یک نکته ی مهم است.

زیرا باعث می شود که مغز و بدن در آرامش باشند و باعث می شود تا واژن در برابر دخول مقاومت کم تری نشان بدهد و درد کم تری متوجه شما بشود.

ابتدا باید از کوچک ترین اندازه ی دیلاتور شروع کرد

ابتدا باید از کوچک ترین اندازه ی دیلاتور شروع کرد که می توان گفت، تقریبا به اندازه انگشت کوچک دست می باشد. سپس قسمت بالایی دیلاتور را به مقداری  ژل لوبریکانت آغشته کنید وآن را در مقابل واژن قرار بدهید.

سپس آرام آرام سر دیلاتور را وارد واژن کنید. این کار در ابتدا دردناک خواهد بود. پس باید به آرامی و با عقب و جلو کردن، دیلاتور را داخل واژن کنید. این کار باید بسیار آرام باشد تا از خونریزی و درد زیاد جلوگیری شود. عقب و جلو کردن کمک می کند تا واژن به آرامی دیلاتور را در درون خود جای دهد.

رفته رفته دیلاتور در داخل واژن پیش می رود و در نهایت به صورت کامل، درون واژن جای می گیرد. بعد از این مرحله، به راحتی می توان این اندازه از دیلاتور را درون واژن کرد و دیگر دردی در این نقطه احساس نمی شود.

نکته مهمی که وجود دارد، این است که برای استفاده از سایز بعدی دیلاتور، حتما باید سایز کوچک تر، بدون درد و به راحتی داخل واژن شده و از آن خارج شود. ممکن است بین چند روز تا چند هفته طول بکشد تا بتوانید یک اندازه ی دیلاتور را بدون درد به واژن خود داخل و خارج کنید.

بستگی به این دارد که میزان انقباض ها چقدر باشد و چه مدت زمان لازم باشد تا واژن به دیلاتور عادت بکند و بتواند آن را بدون درد در داخل خود جای دهد. به همین دلیل؛ صبر داشتن و تحمل کردن یکی از کلیدهای اصلی موفقیت در این کار می باشد.

باید هر روز این کار را تکرار کنید و تمرین کنید تا واژن به یک اندازه ی دیلاتور عادت بکند

باید هر روز این کار را تکرار کنید و تمرین کنید تا واژن به یک اندازه ی دیلاتور عادت بکند و سپس با سایز بعدی ادامه بدهید. نکته ی مهم این است که نباید زمان زیادی را صرف این کار کنید و واژن را تحت فشار بگذارید.

زیرا این کار نه تنها مفید نبوده، بلکه ممکن است نتیجه عکس بدهد و باعث واکنش انقباضی بیشتر واژن بشود. می توان گفت که روزی بین 30 دقیقه تا یک ساعت، برای انجام این کار کافی است.

درمان با این روش مشکلاتی نیز دارد. این روش درمان، اثرش را در طولانی مدت نشان می دهد و  بسیاری از افراد در میان راه خسته می شوند و درمان را ول می کنند. با این حال از مزیت های این درمان این است که خود فرد می تواند در خانه و به تنهایی این درمان را انجام بدهد.

باید هر روز این کار را تکرار کنید و تمرین کنید تا واژن به یک اندازه ی دیلاتور عادت بکند
باید هر روز این کار را تکرار کنید و تمرین کنید تا واژن به یک اندازه ی دیلاتور عادت بکند

طولانی بودن درمان چیزی است که باید تحمل کرد

طولانی بودن درمان چیزی است که باید تحمل کرد و بعد از پایان درمان، دیگر مشکلی وجود نخواهد داشت. با این حال، روش های دیگری برای درمان نیز وجود دارد که می توان برای درمان با آن روش ها، به پزشک متخصص مراجعه کرد.

از مشکلات دیگر این روش این است که دیلاتورها نسبتا گان هستند و همچنین یافتن آن ها در ایران بسیار دشوار است و معمولا نمی توان آن ها را خرید.

یکی از اصلی ترین مشکلات نیز این است که انجام رابطه در این زمان ممکن نیست و چون زمان درمان نسبتا طولانی است، بسیاری از افراد ترجیح می دهند که از روش های دیگری برای درمان استفاده کنند تا از خسته کننده بودن این درمان و نیز نداشتن رابطه جنسی در حین درمان، خلاص بشوند.

همچنین در پایان درمان، قطعی نیست که مشکل به صورت 100 درصد حل بشود و ممکن است با وجود ماه ها تمرین و درمان با این روش، در نهایت بخشی از مشکل نیز باقی مانده باشد.

می توان گفت که اگر بعد از 6 ماه درمان با این روش مشکل حل نشد؛ باید به سمت روش های دیگر و درمان های تخصصی تر رفت. زر کلینیک از بهترین مراکز درمان واژینیسموس می باشد که انواع خدمات را به بیماران ارائه می دهد که با بهترین کیفیت خدمات و با متخصص ترین پزشکان، شادی و رضایت را به زندگی بیماران باز می گرداند.

جمع بندی

واژینیسموس از بیماری هایی است که زندگی زناشویی را مختل می کند و رضایت را از بین می برد. درمان این بیماری از راه های گوناگونی انجام می شود که یکی از این راه ها استفاده از دیلاتور می باشد. این روش درمان نیز مانند هر درمان دیگر، برخی مزایا و معایبی دارد که در این مقاله به آن ها اشاره شد.

در نتیجه، هر فرد باید درباره این روش تحقیق کرده و در نهایت تصمیم بگیرد که آیا این روش مناسب او می باشد یا بهتر است که از روش های دیگر استفاده کند.

جمع بندی
جمع بندی

کانال آپارات کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد متخصص زنان ، زایمان و نازایی

ارسال دیدگاه

مشاوره رایگان ( از ساعت 9 الی 20 )

رسالت ما در مجموعه دکتر زرگنج فرد انجام خدمات درمانی زنان با حفظ استاندارد و اولویت سلامت مراجعین عزیز می باشد که در جهت تحقق این رسالت تیمی متشکل از پزشکان و متخصصین و کادر مجرب با به کارگیری جدیدترین روش های علمی ، فعالیت خود را آغاز نموده است . هدف دکتر زرگنج فرد، حفظ سلامتی مراجعان در عین تامین خواست ایشان برای نیل به حداکثر طراوت و شادابی است.

روزهای کاری

شنبه - پنجشنبه : 20.30 - 09.00
جمعه و ایام تعطیل : فقط با هماهنگی قبلی
خانه
حساب کاربری
خدمات
جستجو