ویرایش محتوا
دکتر افسانه زرگنج فرد

درباره ما

مجموعه زنان ، زایمان و نازائی دکتر زرگنج فرد

رسالت ما در مجموعه دکتر زرگنج فرد انجام تمامی خدمات زیبائی و درمانی زنان با حفظ استاندارد و اولویت سلامت مراجعین عزیز می باشد که در جهت تحقق این رسالت تیمی متشکل از پزشک متخصص ( دکتر افسانه زرگنج فرد ) و کادر مجرب با به کارگیری جدیدترین روش های علمی و به روز ترین دستگاه های پزشکی ، فعالیت خود را آغاز نموده است .
هدف ما زیبایی توام با حفظ سلامتی شماست …

با ما تماس بگیرید

شبکه های اجتماعی
لابیاپلاستی با لیزر مونالیزا

لابیاپلاستی با لیزر مونالیزا

لابیاپلاستی با لیزر مونالیزا موضوعی است که متقاضیان انجام این جراحی امروزه زیاد با آن برخورد می کنند.

در گذشته این جراحی به روش های سنتی یعنی برش، بخیه زنی و… انجام می شد که مشکلات خاص خود، نظیر کشیدن بخیه ها، عفونت محل بخیه و… را به همراه داشت، امروزه اما لیزر درمانی در انجام جراحی جایگزین بسیاری از روش های قدیمی شده و عوارض آن روش ها را تا حد زیادی کاهش داده است.

جهت دریافت مشاوره در زمینه لابیاپلاستی با لیزر مونالیزا با ما در تماس باشید.

02128111615

02122930161








لابیاپلاستی با لیزر مونالیزا
لابیاپلاستی با لیزر مونالیزا

در این مقاله قصد داریم در مورد لابیاپلاستی با لیزر مونالیزا صحبت کنیم، این روش که یکی از جدید ترین روش های انجام عمل لابیاپلاستی است امروزه محبوبیت زیادی پیدا کرده و بیشتر افرادی که نیاز به عمل دارند، این نوع از جراحی را به دیگر روش ها ترجیح می دهند. با این مقاله همراه باشید تا در مورد لابیاپلاستی با لیزر مونالیزا اطلاعات مناسبی کسب کنید.

در ادامه به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:
  • تورم لابیا چه مشکلی است و روش درمان آن چیست؟
  • علل تورم لابیا چیست؟
  • چه روش هایی برای انجام عمل لابیاپلاستی وجود دارد؟
  • لابیاپلاستی با لیزر مونالیزا به چه شکل انجام شده و چه مزایایی دارد؟
  • مراقبت های بعد از لابیاپلاستی با لیزر مونالیزا چه اهمیتی دارند؟
  • چه افرادی نیاز به جراحی لابیاپلاستی دارند؟

تورم لابیا چه مشکلی است و روش درمان آن چیست؟

یکی از قسمت های اندام تناسلی در زنان، لابیاست، این بخش که وظیفه پوشش و محافظت از دهانه واژن و ناحیه اطراف آن را دارد، در افراد مختلف شکل متفاوتی دارد.

همچنین استانداردی برای اندازه آن وجود ندارد و بسته به شرایط مختلف برای هر فرد می تواند اندازه ای متفاوت داشته باشد، اما زمانی که تورم و بزرگی لابیا به حدی شود که موجب اختلال شود، نیاز است که به فکر درمان افتاد.

تورم لابیا و مشکلات آن

تورم و بزرگی لابیا مشکلی است که در بسیاری از زنان رخ می دهد، در برخی افراد این مشکل عارضه ای است مادرزادی و به طور ژنتیکی رخ می دهد و در برخی افراد به دلیل مسائل مختلفی که در طول زندگی آن ها رخ می دهد،

به عنوان مثال عوارض دوران بلوغ، رابطه جنسی پرخطر، زایمان طبیعی پشت سرهم و… از جمله مسائلی هستند که به تورم لابیا منجر می شوند.

در صورتی که بزرگی لابیا یک مشکل مادرزادی باشد مسئله مهمی نیست و مشکلی برای فرد ایجاد نمی شود اما در صورتی که تورم لابیا ناشی از مسائل دیگر باشد ممکن است عارضه هایی مانند بی اختیاری ادرار، عفونت واژن، مشکل در ایجاد رابطه جنسی و… از جمله عوارضی هستند که در صورت تورم و بزرگی لابیا برای فرد ایجاد می شوند. این عارضه ها گاهی اوقات به حدی جدی می شوند که در زندگی روزمره بیمار نیز اختلال ایجاد می کنند.

لابیاپلاستی درمان مشکلات لابیا

زمانی که شدت عارضه های ناشی از تورم لابیا به حدی شود که فرد دچار اختلال در زندگی روزانه شود، درمان به شکل جدی تر پیگیری می گردد. برای درمان تورم لابیا نمی توان از روش هایی مانند رژیم غذایی یا ورزش کردن استفاده کرد، این مشکل تنها با عمل جراحی برطرف می شود که به جراحی لابیاپلاستی معروف می باشد.

در لابیاپلاستی بخشی از لابیا که با برش آن می توان اندازه مناسبی به این قسمت داد مشخص می شود، سپس از طریق روش های مختلف جراحی بریده شده و به اندازه مناسب می رسد.

لابیاپلاستی امرزوه یکی از جراحی های مهم برای افرادی است که به تورم لابیا مبتلا می باشند، همچنین بیمارانی که دچار مشکلاتی نظیر عدم تقارن لابیا باشند نیز می توانند با این جراحی وضعیت واژن خود را بهبود بخشند.

انتخاب بهترین مرکز درمانی برای جراحی لابیاپلاستی اولین قدم برای حل این مشکل است، از جمله مراکز خوب در این زمینه می توان زرکلینیک را معرفی کرد.

لابیاپلاستی درمان مشکلات لابیا
لابیاپلاستی درمان مشکلات لابیا

علل تورم لابیا چیست؟

هنگامی که برای مشکل تورم لابیا به پزشک مراجعه می شود در اولین اقدام بررسی هایی در مورد علت بروز این مشکل صورت می گیرد، در صورتی که عامل تورم لابیا مشکلاتی مانند عفونت باشد، درمان تا بعد از معالجعه عفونت امکان پذیر نیست،

همچنین در صورتی که عامل این مشکل، مسائل هورمونی باشد، حتی با جراحی نیز امکان تورم مجدد لابیا وجود دارد. برخی از مهم ترین علل تورم لابیا در این بخش از مقاله لابیاپلاستی با لیزر مونالیزا بررسی خواهند شد.

بلوغ

بلوغ یکی از علت های اصلی تغییرات ظاهری در لابیا و گاها تورم آن است. همزمان با سن بلوغ، تغییراتی در اندام های جنسی زنانه ایجاد می شود،

به عنوان مثال با ورود به این دوران اندازه سینه ها بزرگتر می شود، لابیا نیز به دلیل تغییرات هورمونی طبیعی در این دوران تغییر شکل و اندازه می دهد، بسته به شدت و میزان تغییرات هورمونی ممکن است تورم لابیا زیاد یا کم بوده که در صورت زیاد بودن نیاز است که از روش های درمانی مانند لابیاپلاستی برای حل آن استفاده کرد.

بارداری و زایمان پی در پی

دیگر مشکلی که ممکن است به تورم و بزرگی لابیا منجر شود، زایمان های پی در پی به صورت طبیعی می باشد. زایمان طبیعی فشار زیادی به واژن وارد می کند،خسوس در صورتیکه زایمان در سنین بالاتر انجام شود به دلیل کاهش قدرت انعطاف پذیری احتمال تورم لابیا بیشتر می شود.

تغییر ناگهانی وزن

دیگر مسئله ای که می تواند تورم زیادی در لابیا ایجاد کند نوسانات شدید وزنی و چاقی و لاغری های پشت سر هم می باشد. باهر با چاقی و لاغری بخصوص در صورتی که با مصرف دارو همراه باشد مقدار زیادی چربی در نقاط مختلف بدن تجمع پیدا میکند که یکی از آنها واژن و نواحی اطراف آن است. دیگه نوسانات وزنی در آنها شدیدتر باشد احتمال تورم لابیا نیز بیشتر است.

اختلالات هورمونی

در نهایت آخرین مشکلی که ممکن است به تورم و بزرگی لابیا منجر شود اختلالات هورمونی است. هورمونهای دوره بلوغ و هورمون های دوران بارداری از مهمترین هورمون هایی هستند که می‌توانند در بروز این مشکل نقش داشته باشند.

جدیدترین روش برای انجام این جراحی، لابیاپلاستی با لیزر مونالیزاست که امروزه در بیشتر کلینیک ها انجام می شود، ما به عنوان بهترین کلینیک در این زمینه، زرکلینیک را به شما معرفی می کنیم.

اختلالات هورمونی
اختلالات هورمونی

چه روش هایی برای انجام عمل لابیاپلاستی وجود دارد؟

زمانی که بیمار نیاز به جراحی برای درمان دارد معمولا چند روش انجام توسط پزشک پیشنهاد می شود، به عنوان مثال در جراحی های معده بسته به وضعیت بیمار پزشک ممکن است جراحی به صورت باز یا لاپاراسکوپی را توصیه کند، در مورد جراحی لابیاپلاستی نیز بسته به شرایط بیمار روش های مختلفی برای جراحی وجود دارد. که برخی از آن ها به شرح زیر می باشند.

 

لابیاپلاستی به شیوه جراحی سنتی

در جراحی سنتی لابیاپلاستی از ابزاری نظیر تیغ، سوزن و نخ بخیه و تمام وسایلی که در جراحی های عادی مورد نیاز است استفاده می شود. به منظور این شیوه از جراحی قسمتی از لابیا که نیاز به جراحی و حذف دارد مشخص می شود

سپس توسط تیغ و قیچی مخصوص جراحی بخش مشخص شده را به شکل های مختلف برش داده و در نهایت بخیه زده می شود. این روش از عمل لابیاپلاستی قدیمی تر بوده و نیاز به ظرافت و دقت بالایی دارد.

چون حین جراحی درد و خونریزی امکان پذیر است معمولا از یک بیحسی موضعی استفاده می شود و در صورتی که فرد تحمل بی حسی موضعی را نیز نداشته باشد، بیهوشی عمومی برای این عمل انتخاب می شود.

این روش از جراحی لابیاپلاستی زمان برتر است و بعد از اتمام آن ممکن است بیمار تا چندساعت در بیمارستان بستری شود تا از سلامت و عدم خونریزی در محل بخیه های لابیا اطمینان حاص گردد.

لابیاپلاستی به شیوه لیزر

روش دیگری که برای لابیاپلاستی می توان از آن استفاده کرد و امروزه جز روش های بسیار محبوب برای انجام این جراحی نیز می باشد لابیاپلاستی با لیزر است. در لیزر فرآیند برش و حذف قسمت مشخص شده از لابیا به وسیله دستگاه و اشعه مخصوص انجام می شود که مشکلاتی مانند خونریزی پس و حین جراحی را به حداقل می رساند.

البته با توجه به اینکه تاثیر پزشک در این روش غیر مستقیم است و برخورد ابزار جراحی با بدن به حداقل می رسد معمولا عفونت و مشکلاتی از این دست بعد از این جراحی تا حد زیادی کاهش پیدا می کنند، یکی از بهترین شیوه های جراحی لابیاپلاستی به این شکل، لابیاپلاستی با لیزر مونالیزاست که یکی از پرطرفدارترین دستگاه های این عمل می باشد.

امروزه لیزر مونالیزا در مراکز مختلفی استفاده می شوند که بهترین و با کیفیت ترین نوع آن برای عمل لابیاپلاستی را می توان در مرکز درمانی زرکلینیک مشاهده کرد.

لابیاپلاستی به شیوه لیزر
لابیاپلاستی به شیوه لیزر

لابیاپلاستی با لیزر مونالیزا به چه شکل انجام شده و چه مزایایی دارد؟

یکی از جدیدترین و بهترین روش های جراحی لابیاپلاستی که امروزه طرفداران زیادی داشته و بیشتر متقاضیان این عمل ترجیح می دهد این روش را انتخاب کنند، لابیاپلاستی با لیزر مونالیزا می باشد.

در این روش، برخلاف جراحی سنتی بسیاری از مشکلات مانند درد تا حد زیادی کاهش پیدا می کنند، اما این مزیت تنها ویژگی مثبت این جراحی نیست. در این بخش از مقاله علاوه بر توضیح لابیاپلاستی با این لیزر، در مورد مزایای آن نیز صحبت خواهیم کرد.

لابیاپلاستی با لیزر مونالیزا

امروزه جراحی با لیزر نه تنها در لابیاپلاستی بلکه در درمان بسیاری از مشکلات کاربردی می باشد، لیزر موجب تسریع در روند انعقاد خون حین جراحی می شود در نتیجه خونریزی در طول جراحی را تا حد زیادی کاهش می دهد.

به منظور انجام این عمل نیز بسته به شرایط بیمار نیاز به بی حسی، بیهوشی و دیگر روش هایی است که بیماران درد احتمالی و مشکلات جراحی را احساس نکنند. برش هایی که با لیزر انجام می شوند دقت بالایی دارند و در صورت لابیاپلاستی با لیزر مونالیزا ظرافت جراحی بیشتر نیز می شود.

مزایای لابیاپلاستی با لیزر مونالیزا

زمانی که به جای روش های سنتی جراحی از لیزر برای درمان لابیای متورم استفاده می شود بیمار درد زیادی احساس نمی کند البته در بیمارانی که آستانه تحمل درد پایینی دارند احتمال اندکی حس درد وجود دارد که با دارو درمانی بعد از جراحی قابل کنترل می باشد.

همچین ظرافت در این روش بسیار بالاست، به همین دلیل در افرادی که علاوه بر تورم لابیا دچار عدم تقارن این ناحیه نیز می شوند برای ایجاد اندازه یکسان در دو بخش لابیا بسیار کاربردی می باشد. دیگر مزیت لابیاپلاستی با لیزر مونالیزا سرعت عمل بالای این جراحی است که در برخی افراد در کمتر از نیم ساعت نیز انجام می شود.

در صورت نیاز به انجام لابیاپلاستی با لیزر مونالیزا، پیشنهاد ما به شما مراجعه به مرکز درمانی زرکلینیک و استفاده از بهترین دستگاه ها و متخصصین این مرکز می باشد.

مزایای لابیاپلاستی با لیزر مونالیزا
مزایای لابیاپلاستی با لیزر مونالیزا

مراقبت های بعد از لابیاپلاستی با لیزر مونالیزا چه اهمیتی دارند؟

عوارض بعد از لابیاپلاستی با لیزر مونالیزا حداقلی است و بیشتر افرادی که عمل لابیاپلاستی را به این شیوه انجام می دهند، یک تا 2 ساعت بعد از جراحی مرخص شده و در منزل نیز می توانند به فعالیت های روزمره خود بپردازند اما بیشتر پزشکان استراحت کردن در 2 تا 3 روز اول، به منظور دریافت نتیجه بهتر از جراحی را به بیماران خود توصیه می کنند.

دیگر مراقبتی که بعد از لابیاپلاستی با لیزر مونالیزا باید به آن توجه شده و جدی گرفته شود عدم رابطه جنسی تا 2 ماه بعد از این جراحی است.

با توجه به حساسیت بالای لابیا بعد از جراحی اولا احتمال ابتلای بیمار به عفونت وجود داشته و ثانیا رابطه جنسی می تواند موجب تغییر ظاهر واژن شده و فرد مجددا به انجام این عمل نیاز پیدا کند.

عدم استحمام در روزهای اول و استفاده از وسایلی مانند دوش واژینال از دیگر مواردی هستند که بعد از لابیاپلاستی با لیزر مونالیزا باید به آن ها توجه کرد.

مراقبت های بعد از لابیاپلاستی با لیزر مونالیزا چه اهمیتی دارند؟
مراقبت های بعد از لابیاپلاستی با لیزر مونالیزا چه اهمیتی دارند؟

چه افرادی نیاز به جراحی لابیاپلاستی دارند؟

لابیاپلاستی عملی است که بیشتر به دلیل تورم لابیا و مشکلات ناشی از آن انجام می شود اما گاهی اوقات این جراحی برای افراد جنبه زیبایی داشته و نیازی به انجام آن برای درمان خود ندارند، در این شرایط پزشک معمولا اولویت انجام جراحی را با بیمارانی قرار می دهد که لابیاپلاستی علاوه بر تغییر ظاهر در درمان آن ها نیز حائز اهمیت است

به عنوان مثال زنانی که در اثر تورم لابیا دچار مشکل در روابط زناشویی خود شده باشند یا دخترانی که لابیای بزرگ و چین خورده موجب ابتلای مکرر آن ها به عفونت می شود.

چه افرادی نیاز به جراحی لابیاپلاستی دارند؟
چه افرادی نیاز به جراحی لابیاپلاستی دارند؟

 

لابیاپلاستی با لیزر مونالیزا
لابیاپلاستی با لیزر مونالیزا
لابیاپلاستی با لیزر مونالیزا
لابیاپلاستی با لیزر مونالیزا

 

لابیاپلاستی با لیزر مونالیزا
لابیاپلاستی با لیزر مونالیزا

 

لابیاپلاستی با لیزر مونالیزا
لابیاپلاستی با لیزر مونالیزا

کانال آپارات کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد متخصص زنان ، زایمان و نازایی

ارسال دیدگاه

مشاوره رایگان ( از ساعت 9 الی 20 )

رسالت ما در مجموعه دکتر زرگنج فرد انجام خدمات درمانی زنان با حفظ استاندارد و اولویت سلامت مراجعین عزیز می باشد که در جهت تحقق این رسالت تیمی متشکل از پزشکان و متخصصین و کادر مجرب با به کارگیری جدیدترین روش های علمی ، فعالیت خود را آغاز نموده است . هدف دکتر زرگنج فرد، حفظ سلامتی مراجعان در عین تامین خواست ایشان برای نیل به حداکثر طراوت و شادابی است.

روزهای کاری

شنبه - پنجشنبه : 20.30 - 09.00
جمعه و ایام تعطیل : فقط با هماهنگی قبلی
خانه
حساب کاربری
خدمات
جستجو