ویرایش محتوا
دکتر افسانه زرگنج فرد

درباره ما

مجموعه زنان ، زایمان و نازائی دکتر زرگنج فرد

رسالت ما در مجموعه دکتر زرگنج فرد انجام تمامی خدمات زیبائی و درمانی زنان با حفظ استاندارد و اولویت سلامت مراجعین عزیز می باشد که در جهت تحقق این رسالت تیمی متشکل از پزشک متخصص ( دکتر افسانه زرگنج فرد ) و کادر مجرب با به کارگیری جدیدترین روش های علمی و به روز ترین دستگاه های پزشکی ، فعالیت خود را آغاز نموده است .
هدف ما زیبایی توام با حفظ سلامتی شماست …

با ما تماس بگیرید

شبکه های اجتماعی
لابیاپلاستی چگونه انجام میشود

لابیاپلاستی چگونه انجام میشود

با ما همراه شوید تا بیشتر در مورد لابیاپلاستی چگونه انجام میشود بدانید.

جهت دریافت مشاوره در زمینه لابیاپلاستی با ما در تماس باشید.

02128111615

02122930161

لابیاپلاستی چگونه انجام میشود
لابیاپلاستی چگونه انجام میشود

با ما همراه باشید تا در خصوص لابیاپلاستی چگونه انجام میشود اطلاعات جامع و کاملی را در اختیار شما قرار دهیم.

لابیاپلاستی چیست؟

چه بیمارانی کاندیدای مناسب این عمل جراحی زیبایی هستند نام ببرید؟

انواع عمل لابیاپلاستی را نام ببرید؟

عمل لابیاپلاستی به روش جراحی به چه صورت است و انواع شیوه های جراحی را نیز نام ببرید؟

نحوه انجام جراحی زیبایی لابیاپلاستی به چه صورت است؟

لابیاپلاستی از طریق لیزر به چه صورت بر روی بیماران انجام می گیرد؟

آیا لابیاپلاستی بر روی رابطه جنسی در بانوان تاثیرگذار است؟

بیماران بایستی از چه مراقبت های بعد از عمل جراحی لابیاپلاستی پیروی نمایند؟

مزیت های جراحی زیبایی لابیاپلاستی را نام ببرید؟

چه نکات کلیدی را جراح متخصص و زیبایی در انجام جراحی لابیاپلاستی باید به آن توجه نماید؟

 

لابیاپلاستی

در ابتدای مقاله ی لابیاپلاستی چگونه انجام میشود لازم است که در خصوص لابیاپلاستی توضیحاتی را برای شما ارائه نمایم. یکی دیگر از جراحی های زیبایی مختص بانوان را میتوان به  Labiaplasty اشاره کرد که در این عمل، جراح متخصص فرم ظاهری لبه بخش درونی و همچنین لبه خارجی واژن را تغییر داده و مشکل ایجاد شده را برطرف می نمایند.

طبق آمار بدست آمده اکثر بانوانی که متقاضی این جراحی زیبایی هستند، تمایل دارند با اعمال این شیوه جراحی طول و همچنین مقدار درونی واژن خود را که سبب بروز مشکلات متعددی در این عضو حساس شده است را به مراتب کاهش دهند.

البته بایستی متذکر شد که همه ی بانوان کاندیدای مناسب این عمل جراحی نیستند و تنها گروه خاصی از بیماران می توانند از این شیوه درمانی بهره مند شوند که عبارتند از:

بانوانی که زایمان های طبیعی پشت سرهم داشته اند و این امر منجر گردیده که لابیا مینورها فرم ظاهری خود را از دست داده و بیش از حد بزرگ شوند.

بیمارانی که از فرم ظاهری این ناحیه حساس خود احساس نارضایتی می کنند.

بانوانی که در زمان داشتن رابطه جنسی با درد و ناراحتی های شدید و غیرقابل تحمل همراه هستند.

بیمارانی که در حین اعمال امور روزمره و همچنین فعالیتهای ورزشی مبتلا به تحریک بیش از اندازه لابیا مینورها می شوند و معمولاً درد شدیدی را نیز متحمل می شوند کاندیدای مناسب برای انجام این عمل جراحی هستند.

کلیه موارد بیان شده از بیمارانی هستند که کاندیدای مناسب جهت انجام جراحی زیبایی لابیاپلاستی هستند.

انواع عمل لابیاپلاستی

با توجه به نوع تشخیص جراح متخصص از شیوه های که در زیر به آن اشاره می نمایم جهت انجام عمل لابیاپلاستی چگونه انجام میشود را برای درمان بیماران استفاده می نمایند که شامل:

انواع عمل لابیاپلاستی
انواع عمل لابیاپلاستی

–       یکی از شیوه های انجام این عمل زیبایی « جراحی» است، که در این شیوه مقدار خونریزی بیمار بسیار زیاد بوده و احتیاج به چندین بخیه در این ناحیه حساس است که جراح متخصص با بهره مندی از بی حسی موضعی و یا بیهوشی عمومی از این روش جراحی برای درمان بیماران استفاده می نمایند.

–        شیوه ی دیگری که جراحان متخصص از آن استفاده می نمایند لیزر است که در این روش نیازی به بخیه در محل جراحی نبوده است. بایستی متذکر شویم که در جراحی لابیاپلاستی از طریق لیزر مقدار خونریزی بیمار ناچیز بوده و علاوه براین بهبود جراحت نیز در یک بازه زمانی کوتاه تر انجام می گیرد.

عمل لابیاپلاستی با جراحی

در پاسخ به سوال بیمارانی که لابیاپلاستی چگونه انجام میشود باید گفت که این عمل زیبایی جهت بانوانی که دارای لابیاهای غیر نرمال و طبیعی هستند گزینه بسیار مناسبی بوده است.

به طور معمول بانوانی که تمایل دارند چند عمل زیبایی را در ناحیه دستگاه تناسلی انجام دهند، جراحان متخصص و زیبایی جراحی لابیاپلاستی را برای درمان آنها توصیه می نمایند. شیوه ها و تکنیک های متعددی برای انجام این شیوه درمانی وجود دارد که عبارتند از:

عمل لابیاپلاستی با جراحی
عمل لابیاپلاستی با جراحی

روش Seculped Linear

جراح متخصص زنان و زایمان در این شیوه، شکاف های مختلفی را با چاقو و یا لیزر در اطراف ناحیه دستگاه تناسلی بانوان ایجاد می نمایند و در پایان شکاف های ایجاد شده را بخیه می زنند. بایستی متذکر شویم که بخیه ها به هیچ عنوان سفت و یا محکم نباشند تا سبب بروز ایجاد جراحت و اینکه زخم های اسکار در این ناحیه حساس گردد.

روش Seculped Linear
روش Seculped Linear

شیوه V-Wedge resection

در این تکنیک جراح متخصص زنان و زایمان عمل جراحی زیبایی لابیاپلاستی، گوشه لابیا مینورهای بزرگ را به صورت حرف « V » برش می زنند. از فواید این شیوه جراحی میتوان به:

1)  آسیب دیدن اعصاب حسی لابیاها و همچنین واژن

2)  خونریزی کمتر

3)  فرم ظاهری طبیعی

4)  دوره نقاهت کمتر

اشاره کرد و علاوه براین بایستی متذکر شد که این شیوه برای بیمارانی که نیاز است بافت کمتری از این ناحیه حذف گردد بسیار مناسب بوده است.

Z-plasty technique

در بیمارانی که جراح متخصص زنان و زایمان تشخیص میدهند جهت برخورداری از فرم ظاهری مناسب تر ناحیه تناسلی بخش اعظمی از بافت این بخش حذف گردد، از شیوه فوق استفاده می نمایند به این ترتیب که لبه های لابیای مینور را به صورت حرف Z برش می زنند.

شیوه W

این تکنیک بیشتر در بانوانی که دارای لابیاهای غیر استاندارد هستند و این مشکل سبب افتادگی و یا شل شدگی دستگاه تناسلی آنها شده است جراحان متخصص از شیوه فوق استفاده می نمایند.

البته بایستی متذکر شویم که تعیین تکنیک های جراحی بسته به سلیقه بیمار و همچنین ارجحیت جراح متخصص زنان و زیبایی متبحر و با تجربه در این حوزه دارد.

بعضی از بانوان تمایل دارند که بخش اعظمی از بافت های لابیا مینورها را از این ناحیه حذف نمایند اما بایستی توجه نماید که وجود لابیاها جهت پوشش واژن و همچنین حفظ نمناکی واژن نیز امری ضروری است.

بنابراین لازم است که از برداشت بیش از اندازه بافت های این ناحیه جلوگیری نمایم. بیمارانی که بافت اعظمی از لابیا مینورهای خود را از طریق جراحی حذف می نمایند بعد از دوران یائسگی با خشکی های واژن بسیار سخت و دشواری همراه می شود.

شیوه W
شیوه W

شیوه اعمال جراحی لابیاپلاستی

در ادامه لابیاپلاستی چگونه انجام میشود باید گفت که جراحان متخصص این عمل جراحی زیبایی را تحت بیهوشی عمومی و یا از طریق بی حسی موضعی انجام می دهند.

جراحی فوق به طور معمول بین چهل و پنج الی یک ساعت زمانبر است. به این ترتیب بعد از بی حسی و یا بیهوشی بیمار، جراح متخصص جراحی را آغاز می نماید.

پزشک مرتبط با دقت بسیار زیاد و استفاده از مهارت و همچنین شیوه های بسیار ارتقاء یافته شکاف های خاص (trimming ) و ( wedge- shaped) و بسیار کوچک بر روی سطح لابیا ماژور و یا لابیا مینورها ایجاد می نمایند تا از این طریق شکل و فرم زیبایی را در ناحیه دستگاه تناسلی بانوان ایجاد نمایند. زمانی که این جراحی به اتمام رسید، پوست باقیمانده کشیده و سپس توسط جراح متخصص به همدیگر بخیه زده می شود.

لابیاپلاستی با لیزر

یکی دیگر از شیوه های انجام لابیاپلاستی چگونه انجام میشود از طریق لیزر است. این عمل زیبایی به علت بکار بردن از تیغ جراحی، میتوان این شیوه جراحی را جزء یکی از مناسب ترین تکنیک های عمل زیبایی واژن به بیمارانی که با این مشکل همراه هستند معرفی کرد.

در اعمال این جراحی زیبایی از طریق لیزر جراح متخصص در گام نخست از بی حسی موضعی استفاده می نماید آنگاه بخش های از واژن را که قرار است در آن تغییراتی ایجاد شود را نشانه گذاری می نماید تا تنها همان بخش را از طریق لیزر تحت درمان قرار دهد و بخش های هم جوار دچار تغییر و یا آسیب نگردند.

باید متذکر شویم که مرتبه لیزر به بازشناسی متخصص زیبایی بستگی دارد و در هر بیمار این میزان درجه متغیر بوده است. نکته حائز اهمیت این است که مدت زمان اعمال و همچنین نقاهت جراحی لابیاپلاستی به روش لیزر به مراتب کمتر از شیوه جراحی بوده است، علاوه بر این لیزر سبب کلاژن سازی واژن شده و در نتیجه این امر نیز باعث سفید شدن و همچنین طراوت واژن نیز می گردد.

تاثیر لابیاپلاستی بر روی روابط جنسی

اغلب بیمارانی که مایلند این عمل جراحی زیبایی واژن را انجام دهند بایستی به این نکته توجه نمایند که اعمال این عمل هیچ گونه تاثیری بر روی روابط جنسی نداشته بلکه لذت یک رابطه جنسی را نیز به مراتب افزایش می دهد.

به دلیل اینکه داشتن یک دستگاه تناسلی در بانوان دارای بُعد روانی بی همتا خواهد بود که اثرات مثبتی را بر روی روابط زناشویی و همچنین رابطه جنسی با همسر را به دنبال خواهد داشت. بهتر است بدانید عمل فوق سبب قرار گرفتن بیش از حد کلیتوریس شده و در نتیجه تحریک جنسی را نیز به مراتب افزایش می دهد.

تاثیر لابیاپلاستی بر روی روابط جنسی
تاثیر لابیاپلاستی بر روی روابط جنسی

مراقبت های بعد از عمل جراحی لابیاپلاستی

بانوانی که به منظور تسریع روند درمانی و همچنین فرم ظاهری دستگاه تناسلی خود جراحی لابیاپلاستی را انتخاب می نمایند بایستی دستورالعمل های پزشکی جهت مراقبت های بعد از انجام جراحی را نیز رعایت نمایند که عبارتند از:

  •   بایستی داروها، آنتی بیوتیک ها و همچنین پمادهای که جراح متخصص برای تسریع در روند درمانی برای شما توصیه می نمایند را در زمان مقرر و طبق دستور پزشک متخصص مصرف نمایند.
  •   در حالت طبیعی بین سه الی پنج روز به صورت کامل استراحت نماید.
  •   نکته حائز اهمیت این است که بیماران از بروز یبوست در این دوره جداً خودداری نمایند.

بهتر است در ادامه لابیاپلاستی چگونه انجام میشود متذکر شویم که این عمل جراحی زیبایی در بخش ناحیه بیرونی واژن اعمال می گردد و ارتباطی با بخش درونی واژن و یا پرده بکارت در بانوان ندارد. بر همین اساس بانوانی که هنوز ازدواج نکرده اند و باکره هستند نیز میتوانند این عمل جراحی زیبایی دستگاه تناسلی را انجام دهند.

زیرا صدمه و یا هرگونه آسیب به پرده بکارت در بانوان تنها از راه رابطه جنسی و یا داخل شدن جسمی به واژن صورت می گیرد. در مجموع باید بیان کرد که عمل فتق یک جراحی زیبایی بیرونی ناحیه واژن محسوب می شود.

مزیت های جراحی لابیاپلاستی

انجام این عمل جراحی دارای مزیت های متعددی است که شامل:

برخورداری از یک فرم و شکل زیبا و طبیعی در ناحیه دستگاه تناسلی بانوان

بالا بردن حس اعتماد به نفس در بیمارانی که با مشکل لابیا مینورها همراه هستند.

تاثیر مثبت بر روی رابطه جنسی بانوان.

یکی از مزیت های بارز این عمل جراحی زیبایی را میتوان به از بین بردن درد و یا ناراحتی در زمان پوشیدن شلوارهای جین و تنگ.

برطرف شدن درد و یا ناراحتی در زمان انجام فعالیتهای ورزشی نظیر موتورسواری و یا دوچرخه سواری.

برخورداری از حفظ تقارن در بخش لبه های واژن در بانوان.

حذف چین و چروک های بخش دستگاه تناسلی در بانوان.

مزیت های جراحی لابیاپلاستی
مزیت های جراحی لابیاپلاستی

لابیاپلاستی یکی از شیوه های جوانسازی واژن به شمار می آید

از مزیت های جراحی زیبایی لابیاپلاستی است زیرا این عمل به عنوان یکی از شیوه های جوانسازی واژن به شمار می آید که در کاهش و همچنین تغییر در فرم لبه های درونی واژن و اینکه لابیا مینورها معطوف است.

بطور کلی فرم ظاهری واژن در تمامی بانوان متغیر بوده است اما عواملی همچون زایمان های طبیعی و همچنین بالارفتن سن در بانوان سبب تغییر اندازه، فرم، لبه های مینور و همچنین رنگ واژن نیز می گردد.

بانوانی که دارای لبه های لابیای مینور ناهموار، تیره رنگ و همچنین غیرطبیعی همراه هستند به طور معمول ناراحتی های جسمی، حس شرمندگی و خجالت و همچنین از اعتماد به نفس پایینی تری برخوردارند.

باید متذکر شد که این عمل زیبایی نوعی جراحی آسان، سریع و در عین حال بسیار کم خطر بوده است که میتواند زیر نظر بهترین و مجرب ترین جراحان متخصص زنان و زایمان برای بیماران اعمال گردد و کلیه مشکلات این عضو حساس را رفع نماید.

نکات اساسی در جراحی لابیاپلاستی

در پاسخ به بیمارانی که لابیاپلاستی چگونه انجام می شود باید متذکر شد که در تعیین متخصص زنان و زایمان و همچنین جراح زیبایی نیز دقت کامل را داشته باشید که پزشک مرتبط شما اضافه بر داشتن علم و تخصص کافی در این عرصه از تبحر کافی نیز برخوردار باشد.

به دلیل اینکه آناتومی بدن هر فرد بی همتا است و در این راستا جراح متخصص بایستی به مواردی همچون فرم ظاهری، پوست بیمار و همچنین اندازه لابیا مینورها توجه کامل داشته باشد. اضافه بر این بر مبنای اندازه لابیا شیوه جراحی مناسب و مطلوب را بر روی بیماران اعمال نمایند.

نتیجه گیری

امروزه جراحان متخصص زنان و زیبایی برای برطرف کردن مشکلات متعدد در بخش ناحیه دستگاه تناسلی از جراحی زیبایی لابیاپلاستی استفاده می نمایند. تکنیک های مختلفی جهت انجام جراحی لابیاپلاستی وجود دارد که جراح با توجه به اندازه لابیا و سایر اختلالات دیگر در بیماران مناسب ترین شیوه درمانی را برای بیماران انتخاب می نمایند.

نتیجه گیری
نتیجه گیری

کانال آپارات کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد متخصص زنان ، زایمان و نازایی

ارسال دیدگاه

مشاوره رایگان ( از ساعت 9 الی 20 )

رسالت ما در مجموعه دکتر زرگنج فرد انجام خدمات درمانی زنان با حفظ استاندارد و اولویت سلامت مراجعین عزیز می باشد که در جهت تحقق این رسالت تیمی متشکل از پزشکان و متخصصین و کادر مجرب با به کارگیری جدیدترین روش های علمی ، فعالیت خود را آغاز نموده است . هدف دکتر زرگنج فرد، حفظ سلامتی مراجعان در عین تامین خواست ایشان برای نیل به حداکثر طراوت و شادابی است.

روزهای کاری

شنبه - پنجشنبه : 20.30 - 09.00
جمعه و ایام تعطیل : فقط با هماهنگی قبلی
خانه
حساب کاربری
خدمات
جستجو